Marketingupdate: de community groeit op social media!

Published on Wednesday, December 13news

Sinds afgelopen lente zijn een aantal veranderingen doorgevoerd in de berichtgeving vanuit de BIZ. Vanuit de overweging kwaliteit boven kwantiteit, sturen we nu al een tijdje een vierwekelijkse nieuwsbrief in plaats van een tweewekelijkse. Dit heeft ook direct invloed gehad op onze uitingen op social media

Omdat we minder nieuwsbrieven sturen, hebben we automatisch minder inhoudelijke berichten om op de socials te delen. Om onze aanwezigheid op Instagram, LinkedIn en Facebook op peil te houden – en daarmee de online zichtbaarheid van ons gebied – wisselen we het inhoudelijke nieuws op onze kanalen nu meer af met mooie beelden uit de buurt, kijkjes bij ondernemers en reels (korte video’s die ons community team maakt bij verschillende ondernemers en evenementen, speciaal voor op Instagram en Facebook). 

Sinds de overgang naar minder inhoudelijke berichten op onze social media kanalen per week hebben we onderzocht wat dit met ons bereik (de hoeveelheid mensen die berichten ziet) en de betrokkenheid (de hoeveelheid likes, reacties en profielbezoeken na een bericht) heeft gedaan. En nu blijkt dat de community groeit! Een resultaat waar we erg blij mee zijn. 

We zien dat de BIZ op zowel Instagram als Facebook is gegroeid in ons bereik en de betrokkenheid (voornamelijk bezoeken aan onze profielen!) Op LinkedIn is het bereik gelijk gebleven en is de betrokkenheid ook gestegen, terwijl op dit kanaal momenteel het minst gedeeld wordt. Kijk naar de bijgevoegde grafiek voor een overzicht van de cijfers! 

Kortom, het gaat goed met onze kanalen en de online zichtbaarheid van de BIZ en daarmee van het gebied! Waarbij het dus opvallend is dat kwaliteit over kwantiteit een positieve invloed heeft! Volg jij ons ook al op de sociale? Tag jij ons, dan taggen wij jou!