Naamsponsor in de Spotlight: Ride Out

Published on Thursday, May 12news

Ride Out Amsterdam: het huis van de fietser. Ride Out is een experience store waar je terecht kan voor uitgebreid advies- en de aankoop van een goede fiets en accessoires. We spraken storemanager Bram Mackaij (28) over het bedrijf en Ride Out als hoofdsponsor van Around The Olympic Amsterdam. 

Q: Hi Bram, leuk dat we je wat vragen mogen stellen! Laten we bij het begin beginnen: hoe ben je bij Ride Out terecht gekomen?
A: Ik ben zowat geboren op de fiets. Mijn vader was in de jaren 80 en 90 een verdienstelijk profwielrenner en mijn zusje timmert nu aan de weg als profwielrenster bij Team DSM. Zelf ben ik vanaf augustus 2019 werkzaam bij Ride Out. Mijn manager en tevens marketing manager van Ride Out Chris was toen al bezig om het concept Ride Out te ontwikkelen. Toen ik samen met Miranda, de andere storemanager, begon aan het avontuur zijn we aan de slag gegaan met het samenstellen van het team en de verdere indeling van de winkel. 

Q: En wat doe je als storemanager?
A: Als storemanager heb ik de dagelijkse leiding over de winkel en ben ik verantwoordelijk voor wat we in de winkel allemaal doen. Ride Out heeft drie belangrijke pijlers: experiences, producten en services. Miranda en ik hebben verschillende taken . Miranda is meer bezig met de financiën en met de uitstraling van de winkel. Ik ben er juist meer om de community te vormen en topevenementen te organiseren.

Q: En nu de naamsponsor van Around The Olympic, vertel: hoe is dit gekomen?
A: We hadden altijd al het idee dat het tof zou zijn als we ooit een keer een wedstrijd rond het Olympisch stadion zouden kunnen organiseren. Toen kwam jullie ook met dit idee en was de cirkel rond. Mirjam heeft mij toen gevraagd of ik zou willen meedoen in de werkgroep om het project op te pakken. En ja, wij zitten aan het parcours, dus hoe cool is het dat wij als fietsenhuis, het huis van de fietser – hoe we onszelf zien, met zoveel toffe merken – kunnen aanhaken bij zo’n evenement. We willen maar al te graag ons steentje daaraan bijdragen. 

Q: Is dat ook de reden geweest dat jullie sponsor zijn geworden?
A: We juichen het gebruik van de fiets echt heel erg toe. Iedereen op de fiets is welkom. Of dat nu op een gewone fiets, een racefiets of een mountainbike is, dat maakt ons niet uit. Maar we willen iedereen enthousiast maken voor de fiets. Als je als Amsterdams bedrijf het fietsen alleen maar toejuicht en er dan een wielerwedstrijd wordt georganiseerd voor de deur, dan is dit natuurlijk fantastisch. 

Q: Begrijp ik! Hoe zien we Ride Out eigenlijk terug in de Ronde?
A: We hebben een aantal renners die meedoen tijdens de wedstrijden, zoals de Bakfietsenrace en tijdens de Criterium. We hebben ook een speciale Ride Out corner opgezet die we volledig gaan bekleden, dat is de laatste bocht voor de finish. En er zijn kunstenaars van Puncheur die een ontzettend gave tekening gaan maken van oud-wereldkampioen Piet van Heusden (93), die Nederlands kampioen is geworden hier op de baan in Amsterdam in het Olympisch Stadion. Zij zullen een heel gave graffiti-tekening maken, zijn gezicht wordt op de weg geschilderd als eerbetoon aan het Amsterdamse wielrennen. 

Q: Wauw, wat cool!
A: Ja, zeker. Dus daar gaan we mee aan de slag in de Ride Out corner. Verder gaan we ook aan de slag bij onze store, want we zitten natuurlijk aan het parcours. We hebben een mooie samenwerking met Lola Pro Coffee. Zij komen koffiezetten voor de deur. En wij zetten onze mooiste fietsen buiten neer zodat de bezoekers die kunnen komen bekijken. 

Q: Dat klinkt allemaal erg leuk. Het is bijna zover: heb je er zin in?
A: Ik heb er onwijs veel zin in. Het is de eerste keer, dus ik heb gezonde spanning over wie en wat er allemaal gaat komen. We gaan eerst zelf een ritje maken vanuit Ride Out. We gaan ’s ochtends met een man of twintig de weg op. Daarna hopen we natuurlijk op één groot feest.

Q: Dat wordt het zeker! Bedankt voor je tijd, Bram!
A: Graag gedaan!