Werkgroep update: Marketing team van The Olympic Amsterdam zoekt nieuwe leden

Published on Tuesday, May 24news

Er gebeurt een heleboel bij de BIZ, vooral achter de schermen. Zo heeft de BIZ verschillende werkgroepen waar betrokken BIZ deelnemers met veel enthousiasme in samenwerken. Dit keer zetten we de spotlight op de werkgroep marketing en vertellen graag over de mensen die in deze werkgroep zitten en waar zij zich mee bezig houden.

Wie zijn de mensen binnen de werkgroep marketing?
De werkgroep marketing van The Olympic Amsterdam bestaat op moment van dit schrijven uit 4 personen. Deze mensen zijn Mirjam Harding (community manager BIZ), Nick van der Meer (Bar BAUT), Niels Korte (Move/Pon) en Paul van Donkelaar (Bouwinvest). Met hun vieren buigen zij zich ongeveer 1 x per maand over de verschillende manieren waarop zij de BIZ in de aandacht en op de kaart kunnen zetten.

Wat doet het marketing team?
Voornaamste taak van het marketing team is de aandacht te vestigen op (het gebied van) de BIZ en zo de BIZ op de kaart te zetten en te houden. Voorbeelden uit het verleden hiervan zijn: communicatie en publiciteit rondom ARTZUID (in 2021), realiseren van een special over de BIZ in ZOZ Magazine (Zuid Media), het verzorgen van de kerstgroet en onlangs nog de communicatie rondom het evenement “Around The Olympic Amsterdam“. 

Voor de toekomst is het team bezig met de uitwerking van een aantal nieuwe ideeën. Een eerste idee is de ontwikkeling van een plattegrond waar alle BIZ deelnemers een plekje op krijgen. Deze plattegrond zal in eerste instantie in zakformaat te verkrijgen zijn (gratis mee te nemen op verschillende punten binnen de BIZ). Daarnaast zal er worden onderzocht of het mogelijk is grote plattegronden in het gebied zelf te plaatsen. Op die manier zijn de BIZ deelnemers nog beter vindbaar.

Een tweede project is de ontwikkeling van een Selfie Object. De gedachte is dat een Instagramwaardig object, veel aandacht en dus ook bezoekers trekt. Denk als voorbeeld aan de letters van iAmsterdam; een object dat tot een begrip is uitgegroeid. Met de koppeling van een app aan het object kunnen Instagrammers die selfies posten, punten sparen. Deze punten kunnen zij vervolgens bij aangesloten ondernemers verzilveren. 

Wil jij ook meedenken?
Het marketing team is altijd op zoek naar nieuwe leden. Ben jij enthousiast geworden en wil je meehelpen (+/- een uur per maand) om de BIZ en haar gebied te promoten? Meld je dan bij community manager Mirjam via: mirjam.biztheolympic@gmail.com