Beste BIZ deelnemers,
Het begin van elk jaar staat bij de BIZ vooral in het teken van nieuwe plannen maken, strategie bepalen en lijnen uitzetten. Daar hoort een hoop administratie bij in de vorm van verantwoordingen van alle activiteiten uit 2024 schrijven en de jaarrekening opmaken. Bovendien moet er een nieuw activiteitenplan met begroting worden gemaakt voor 2025.
Dit werk is inmiddels gereed en er is al twee keer door het bestuur vergaderd. Veel van wat in de afgelopen jaren is opgebouwd zal gecontinueerd worden, maar er zijn ook nieuwe plannen. Graag delen we hierna een greep uit de belangrijkste nieuwe plannen voor de Marketing en promotie van de BIZ voor dit jaar. In drie volgende berichten komen de plannen voor de andere BIZ pijlers aan bod.
De BIZ heeft 4 vaste pijlers waar aan gewerkt wordt en dat zijn:
- Marketing en promotie
- Uitstraling, sfeer en leefbaarheid van het gebied
- Strategische evenementen programmering
- Zorgen voor een sterke organisatie
Marketing en promotie
- Het Marketing Communicatieplan van de BIZ is toe aan vernieuwing en er zal gekeken worden naar een nieuwe strategie. Waar de communicatie eerder vooral naar binnen (naar de eigen BIZ deelnemers) was gericht, is er nu een plan om meer naar buiten toe te treden. Daarbij is belangrijk te bepalen wat de BIZ doelgroepen zijn en wat we met de communicatie willen bereiken
- De BIZ plattegrond is klaar en zal verder geactiveerd gaan worden. Zowel off- als online liggen er kansen om het BIZ gebied letterlijk en figuurlijk beter op de kaart te krijgen en deze zullen worden uitgewerkt.
- Marketing en promotie rondom evenementen zal worden gecontinueerd evenals de samenwerking met het community management team. Dit team verzorgt de communicatie op Chainels en de invulling van de content op de social media kanalen.
- Het idee van de ontwikkeling van een “selfie-object” in de vorm van street-art staat voorzichtig ook weer op de agenda. Het lijkt erop dat er nu een partij is gevonden die een goede voet tussen de deur van de gemeente heeft qua mogelijkheden in de openbare ruimte (o.a vergunningen). Als alles haalbaar is (ook qua budget) dan krijgt de BIZ er een mooi kunstwerk bij.
Denk en doe mee
Heb jij ideeën over bovenstaande en/of over hoe we de marketing en promotie van de BIZ beter moeten of kunnen doen? Praat en denk dan met ons mee en neem contact op met de community manager van The Olympic Amsterdam
Mirjam Harding | Community manager BIZ
0652548145 | mirjam.biztheolympic@gmail.com
In een volgend bericht delen we plannen voor de uitstraling, sfeer en leefbaarheid van The Olympic Amsterdam