Werkgroep update: Marketingplannen voor 2022

Geplaatst op dinsdag 18 januarinieuws

De BIZ The Olympic Amsterdam werkgroep Marketing probeert ons gebied nog beter op de kaart te zetten. Dit doen we door te zoeken naar de gemene deler die alle BIZ-deelnemers verbindt om hiermee het gebied als geheel te promoten.

In 2021 hebben we dit gedaan door…

  • … De website te vernieuwen en uit te breiden;
  • … Facebook, Instagram en LinkedIn actiever in te zetten voor online zichtbaarheid;
  • … Sculptuur Biënnale ARTZUID te sponseren, waardoor er middels de beeldenroute een nieuw publiek naar het gebied werd getrokken;
  • … In samenwerking met ZOZ-magazine een special over The Olympic Amsterdam te maken;
  • Een kerstattentie en kaartje voor alle BIZ-deelnemers te organiseren.

Dit jaar borduren we verder op al onze ideeën en werken we nieuwe plannen uit. Dit betreft onder andere: 

  • Een plattegrond voor het gebied laten ontwerpen en maken. Het idee is om voor bezoekers een meeneem-exemplaar te ontwikkelen. Daarnaast willen we ook de mogelijkheid om borden in het gebied te laten plaatsen onderzoeken, zodat men kan zien welke ondernemers er allemaal zijn en wie waar zit;
  • Signing in het gebied, bijvoorbeeld met stickers, opzetten;
  • De marketing rondom BIZ-evenementen, zoals de brocante markt en de Rondes van Amsterdam, onder de loep nemen;
  • Het Olympisch Terrashoppen verder op de kaart zetten in samenwerking met de horeca.

Heb jij marketing gerelateerde ideeën en wil je een (of meerdere) keren aansluiten bij ons werkgroep overleg? Dan ben je van harte welkom! Meld je aan bij Community manager Mirjam Harding via mirjam.biztheolympic@gmail.com.